Nå skal “bare resten av verden” få vite at nettopp du finnes og at du tilbyr et spennende produkt eller en tjeneste som tilføyer noe av verdi til dine kunder. Vi heier på gründere, og derfor har jeg har satt opp fire punkter som kan være lurt å tenke igjennom ved etableringen av bedriftens varemerke. Håper det kan være til hjelp i en tidlig fase av etablering og markedsføring!
Gi bedriften en tydelig identitet og stemme fra starten og bygg et brand som utmerker seg og posisjonerer seg i markedet over tid. En merkevare utstråler hvem du er og hvem du vil være. Gjennom en sterk og tydelig visuell identitet skiller du deg ut i mengden og skaper tillit hos din målgruppe.
Hvordan utmerker ditt produkt eller tjeneste seg fra tilsvarende på markedet? Kjenn ditt publikum og presenter det du tilbyr på en måte som treffer dine kunder, og gi de riktige grunnene for å velge deg og din bedrift.
Bedriftens nettside er en viktig del av identiteten og ofte det første stedet kundene dine søker etter informasjon om ditt produkt eller tjeneste. Med en brukervennlig og informativ nettside som er optimalisert for søkermotorer gjør du jobben litt enklere for kundene dine å finne fram til din bedrift. Og er du til stede på sosiale medier med regelmessige oppdateringer og relevant innhold gjør du jobben enda enklere!
Vi heier på deg!
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat om din nyetablering og dine behov. Kanskje vi kan lage noe skikkelig ålreit sammen?
Jeg håper dette korte innspillet kan hjelpe deg videre i utviklingen av din merkevare og salg av dine tjenester og produkter.
Ønsker du fler tips og innspill på hva du kan gjøre for å bli synlig i jungelen av merkevarer? Meld deg på nyhetsbrevet!